Parlem sobre la sobirania alimentària, les grans cadenes i el model comercial de Solsona

Arran del debat que fa setmanes que està encetat sobre la implantació d’un Mercadona a Solsona i de les conseqüències que pot tenir, des de la CUP Solsonès hem programat dos actes per aportar informació, dades. Des de l’inici de la polèmica, nosaltres ens hem posicionat en contra del model basat en grans superfícies comercials, que la implantació de Mercadona engreixa encara més, i a favor d’un model basat en el consum de proximitat i en la sobirania alimentària.

El primer dels actes serà el divendres 21 de març a les 19h, on en Gerard Batalla, agricultor i membre de Som lo que sembrem ens parlarà de la Sobirania Alimentària com a alternativa al model actual de comerç, de pagesia i econòmic. Per altra banda presentarà la iniciativa de Multireferèndum, que pretén portar a consulta ciutadana aquelles Iniciatives Legislatives Populars que no ha acceptat a debatre el Parlament de Catalunya.

El segon serà el dissabte 22 de març a les 18h, i serà un debat titulat “Quin model comercial volem a Solsona?”. Des de la CUP creiem que la implantació del Mercadona és un fet de gran transcendència a Solsona i comarca, i que com a tal, caldria haver generat des de les institucions un debat i un procés participatiu previ, on totes les parts poguessin exposar les seves postures i s’hagués demanat l’opinió a la població. Em cregut necessari, ja que aquest debat no s’impulsa des de les institucions, organitzar-lo nosaltres, donant la possibilitat a totes les parts i posicions a expressar la seva opinió. En el moment d’escriure aquest article encara no tenim confirmats totes les persones que intervindran, però esperem que totes les parts vulguin fer-hi sentir la seva veu.

Tant la xerrada del divendres com el debat del dissabte es faran a la Sala d’Actes del Casal de Cultura.